FrikirkeNet ansætter generalsekretær

19.12.2016

Den 1. februar 2017 tiltræder journalist og præst 43-årige Mikael Wandt Laursen i en 6o-procentsstilling som generalsekretær i FrikirkeNet. Mikael vil i et samspil med især formand Tonny Jacobsen komme til at tegne FrikirkeNet i forhold til medier, politikere og andre organisationer. Med ansættelsen af Mikael Wandt Laursen skærper FrikirkeNet samtidig profilen på sin kommunikation med omverdenen, idet en af Mikalels første opgaver bliver at arbejde med en strategiplan for FrikirkeNets eksterne kommunikation.

Mikael Wandt Laursen har været præst i Kirken i Kulturcenteret i København igennem 12 år, hvor han de sidste fire år har haft ansvaret for kirkens internationale del samt netværksgrupper. Siden teenageårene har interesseret sig for krydsfeltet mellem kirke og samfund, hvilket også kan ses i hans valg af uddannelser: Han har en kandidat i missiologi fra Fuller Theological Seminary samt en uddannelse som fagjournalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Pt. arbejder han også freelance ved DR’s transmission af radiogudstjenester.

Mikael er gift med Heidi, og parret har fem børn. De bor i København.